< návrat zpět

Prasátko T212 073

Řadu „téčkových“ kolejišť zdobí model oblíbené řady T 211.0, jejíž stavebnici již delší čas nabízí firma „Hekttor“. Také u nás se nachází jeden exemplář s pojezdem stejného výrobce. Jednoho člena našeho klubu však ale lákala jiná možnost, upravit si stavebnici také na modernější verzi, tedy řadu T 212.0, jejíž vzor s pořadovým číslem 73 zajišťuje vlečkový provoz v Agrochemickém podniku Kostelec nad Orlicí. Základními rozdíly mezi řadou T 212.0 a T 211.0 z modelářského hlediska je tvar střechy, provedení žaluzií na čele kapoty a umístění a tvar výfuku.

Původně zaoblená čela budky byly zastřiženy do roviny a s pomocí plíšku a epoxidového lepidla byla vytvořena nová střecha budky. Přední žaluzie též tvoří epoxid a kombinace tří samostatných žaluzií, které se jako doplněk u stavebnice nacházejí. Výfuk tvoří plíšek, který je uvnitř vytmelen a doplněn bužírkou. Ostatní detaily jako houkačky, olejový okruh, pískovací zařízení a jiné jsou povětšinou vyrobeny z různých plíšků a drátků. Nátěr lokomotivy je sice tovární, ale již unifikovaný, tzn. červená kapota i budka a rám v tmavošedé barvě. Čelníky jsou bílé, doplněné šikmými červenými pruhy.

Původně byla lokomotiva nepojízdná, aby mohla být alespoň tažena. Později se však díky ochotě pana Vilingera podařilo osadit model pojezdem. To bylo ještě v době, kdy se na trhu stavebnice pojezdu firmy „Hekttor“ ještě nevyskytovala. Vzhledem k uspořádání pojezdu se jednalo o jednu z prvních lokomotiv, která byla digitalizována, aby mohla sloužit k testování pojíždění problematických traťových i staničních úseků na našem kolejišti.

Již sestavený rám lokomotivy

Přestavba střechy budky

Tvorba nových žaluzií na čele kapoty

Model před nalakováním

Dokončený model s pojezdem

Dokončený model se svým starším modrým "kolegou"