BN60
Typickým hnacím vozidlem na našich vlečkách v minulém století byla motorová lokomotiva řady BN60, vyráběná v 50. letech v pražském závodě ČKD. Vzhled a jednoduchost konstrukce této lokomotivy dali možnost vzniku modelu ve velikosti TT.
Základ tvoří mosazný rám, v němž byly "za láhev rumu" vyfrézovány zářezy na osy dvojkolí a otvor pro osu jalové hřídele. Kolečka byla původně N-ková, přičemž jejich roztažením na ose bylo dosaženo správného rozchodu. Do hnacích náprav byly vyvrtány otvory pro osu spojnice. Jalová hřídel stejně tak jako spojnice jsou vybroušené z kousku mosazného plechu. Po několika neúspěšných pokusech se podařilo celý rozvod rozchodit. Budka, kapota, ochozy i čelníky byly zhotoveny z napouštěného papíru doplněného různými drátky a plíšky. Barevné provedení lokomotivy má znázorňovat běžný provoz, tedy již bez ozdobných červených linek.
Protože by zhotovení pojezdu do této mašinky bylo příliš komplikované, byl díky panu Pletichovi sestaven pojezd, který byl umístěn do nákladního vozu řady Ztr, se kterým je mašinka trvale spojená. Zároveň během instalace pojezdu došlo i k rekonstrukci vnějšího vzhledu vozu.